fbpx

Bardzo duże wzrosty e-Commerce w ostatnich latach to m. in. zasługa tego, że przedsiębiorcy nieustannie szukają nowych szans na rozwój swojego biznesu. Powstają kolejne udogodnienia dla klientów sklepów internetowych. W nurt poszukiwań usprawnień sprzedaży od dłuższego czasu wpisują się sklepy na Facebooku. Co należy zrobić, żeby zbudować sklep na Facebooku i czy warto to w ogóle robić?

Wiele osób kwestionuje zasadność sprzedaży na Facebooku. Mamy w pamięci przecież spektakularne wpadki f-Commerce począwszy od 2010 roku. Obserwacja tego rynku sprawiła, że duża cześć przedsiębiorców patrzy sceptycznie na sklepy facebookowe. Czy jednak od tamtego czasu nic się nie zmieniło?

Z pewnością Facebook nadal nie jest serwisem, gdzie się sprzedaje. Zmieniły się jednak przyzwyczajenia konsumentów. Dziś chętniej niż kiedykolwiek kupujemy przez Internet. Dlaczego zatem nie wykorzystać kolejnego kanału sprzedaży, jakim jest sklep na Facebooku? Szczególnie biorąc pod uwagę, że obecnie zbudowanie sklepu w serwisie społecznościowym to po prostu osadzenie jego wersji ze strony www na Facebooku. Oprócz prostoty samego wdrożenia, do plusów można zaliczyć wszystkie zalety samego Facebooka. Udostępnienia, lubię to, komentarze – te wszystkie funkcje mają przecież ogromny potencjał marketingowy.

Techniczny aspekt nie powinien stwarzać problemu podczas wdrożenia, jednak żeby sklep wyglądał dobrze i był użyteczny, należy pomyśleć o dodatkowych opcjach. Warto wspomnieć tu o standardzie RWD, który pozwoli dopasować wygląd sklepu do wymiarów zakładki facebookowej.


Jak to wygląda w praktyce możecie zobaczyć na przykładzie WP Desk, czyli sklepu z wtyczkami do WooCommerce. Do zarządzania sklepem na Facebooku nie potrzeba dodatkowego panelu, wszystko jest zarządzane z jednego poziomu. Opcja zakupów w portalu została udostępniona w kwietniu 2015 roku i obecnie – jak piszą przedstawiciele WP Desk – generuje 7% sprzedaży ogólnej.

Leave a comment

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.