fbpx

Wszyscy lubią konkursy. Użytkownicy lubią konkursy, klienci lubią konkursy, więc marketerzy też muszą lubić konkursy. Robiąc tego typu akcje należy pamiętać, że Facebook nie odwzajemnia naszej miłości i nie wybacza pewnych błędów. Kiedy złamiemy regulamin promocji może się szybko okazać, że Facebook jest jak srogi tatuś, który powtarza: dyscyplina jest najważniejsza. Trzymając się jednak regulaminu, nie musimy obawiać się, że obudzimy demona. Jak to zrobić? Poniżej postaram się Wam na to odpowiedzieć, moi drodzy czytelnicy zgromadzeni przed monitorami.

Miejsca dozwolone i nie

Przede wszystkim, jeśli chcesz przeprowadzić konkurs wśród swoich fanów, musisz zrobić to poza Facebookiem, czyli za pomocą zewnętrznej aplikacji bądź aplikacji osadzonej w iFrame (dawna zakładka fbml). Regulamin zastrzega sobie wykorzystywanie jakichkolwiek funkcjonalności serwisu do promowania (czyt. przeprowadzania konkursu). Mamy do dyspozycji jedynie zewnętrzne aplikacje. Mało tego, uczestnicy konkursu nie mogą być powiadamiani o wygranej za pomocą standardowych narzędzi serwisu tj.: czat, wiadomości czy wpisów na tablicy profilowej uczestnika.

Uwzględnij w regulaminie

Serwis wymaga, żeby zwolnić go z jakiejkolwiek odpowiedzialności i zawrzeć w regulaminie promocji następujące punkty:

  • całkowite zwolnienie Facebooka z odpowiedzialności przez każdego z uczestników,
  • potwierdzenie, że promocja nie jest w żaden sposób sponsorowana, wspierana lub administrowana lub też stowarzyszona z we współpracy z Facebookiem,
  • informację, że uczestnik promocji powierza informacje [należy wpisać dane odbiorców informacji] Organizatorowi promocji, a nie serwisowi Facebook.

Wymuszanie

Nie można wymuszać na użytkownikach promocji korzystania z funkcjonalności facebookowych innych niż polubienie strony bądź zameldowanie (check in) Niedopuszczalne jest, żeby uczestnicy musieli dodawać czy likeować wpisy na tablicy w ramach konkursu. Polubienie strony, jako dozwolona funkcjonalność, nie może być jednak jedynym warunkiem rejestracji bądź skorzystania z apliakcji. Kliknięcie Lubie to nie może powodować autoamtycznego zezwolenia na wzięcie udziału w promocji.

Wszystko zakazane?

Powiecie: same zakazy! Co właściwie wolno? Tutaj chyba najlepszą wskazówką jest powiedzenie, że to, co nie jest zabronione jest dozwolone.
Warto zauważyć, że tak jak prowadzenie konkursów jest zabronione na tablicy, to już jego komunikacja nie. Ogłaszanie konkursu, informowanie o nim na tablicy w trakcie jest jak najbardziej zgodne z regulaminem.
Mimo wielu obostrzeń możliwości prowadzenia konkursów są ogromne – głównie dzięki samym aplikacjom – tutaj tylko inwencja nas ogranicza.
Niesłychanie ważna rzeczą jest pamiętanie o tym, żeby konkurs nie miał formy loterii. Chyba, ze jesteśmy na tyle zdeterminowani, żeby zdobywać pozwolenie w Ministerstwie Finansów.

Na końcu odsyłam do oryginalnego regulaminu.

Leave a comment

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.